Kalite ve Verimlilik Geliştirme Danışmanlığı

Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) Proje Yönetimi 

Günümüz şirketlerinin yönetiminde kaynak planlamasının (Mali kaynaklar/ Makine & donanım/ Hammadde ve yarı mamul/ İnsan kaynakları) hızlı ve koordineli bir şekilde yapılması özel ve pahalı yazılımları kaçınılmaz kılmaktadır.
İlginçtir ki aslında tamamıyla bir yönetim ve değişim yönetimi projesi olan bu projeler sırf bilgisayar destekli olduklarından çoğu zaman IT geçmişi olan veya IT uzmanı kişilere bırakılır.
Alınan sonuçlar ise yönetim ve değişim yönetimi becerilerinin eksikliğinden kaynaklı sürdürülebilir sonuçlar değildir.
Uzmanımız, 31 yıllık Tekstil yönetim geçmişini, ERP yazılımlarını devreye alma tecrübeleriyle birleştirerek bu tip projeleri belirlenen bütçe ve zaman dahilinde sürdürülebilir sonuçlara taşıma yolunda firmalara destek vermektedir.

​İşletmeniz ne kadar akıllı? Analiz/ Ölçüm/ Değerlendirme

Tekstil işletmelerinin dijital dönüşüme uyum sağlamaları ve global rekabetten kopmamaları üst yönetimin en önemli hedefleri arasında yer almaktadır. Bu işletmelerin teknolojik trendleri hızla kendi sistemlerine entegre edebilme yeteneğine başka bir deyimle onların nekadar akıllı olduğuna kim karar verebilir?
Bu konuda uluslararası şirketler ve karmaşık metodolojiler varsa da bir kesinlik söz konusu değildir. Danışmanımız ilgili literatüre sırtınıdönmeden olabildikçe pratik yöntemlerle tekstil firmalarının IoT (Internet of Things/ Şeylerin interneti), Cloud (Bulut) ve Mobilite alanlarındaki seviyelerini değerlendirip buna göre onları Endüstri 4’e taşıyacak bir yol haritası önermektedir.

İnovasyon proje yönetimi

Çoğu zaman İnovasyon projeleri hem zaman hem de para tuzağı gibi görülse de aslında sürdürülebilir bir büyümenin kaçınılmaz anahtarlarıdır.
Bu kapsamda firmanın inovasyon projelerini belirlemek ve sonuca götürmek için bu danışmanlık iki açıdan fayda sağlayabilir.
1- Tarafsız bir değerlendirme sisteminin kurulması
2- Hedefe yönelik sürdürülebilir bir yapılandırmanın sağlanması
Böylece firma inovasyon kültürünü benimseyerek bu kültürü şirketin kültürüyle bütünleştirmeye yönelecek bu da sürdürülebilir bir büyümeyi sağlayacaktır.

Kalite Yönetim Sistemleri Danışmanlığı

Kalite Yönetim Sistemi, kaliteyi sabit tutabilmek ve yönetmek amacıyla ISO 9001 standartlarına ve proseslerimize uygun bir sistem oluşturmaktır.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin temel hedefi müşteri memnuniyeti sağlamak ve sürdürmektir. Müşteri Odaklılık yaklaşımının sonucu, bunu prensip edinen ve daha önemlisi gerçeğe dönüştürebilen firmaların kazançlı büyüme, pazar payında ve müşteri bağlılığında yükselme gibi stratejik hedeflerine ulaşmada daha başarılı olduğunu söylemek mümkündür.

Kuruluşların ISO 9001 belgesi sürecinde almaları gereken bazı eğitimler bulunmaktadır.

-ISO 9001:2015 Temel Eğitimi
-ISO 9001:2015 Kurulum ve Uygulama (dokümantasyon) Eğitimi
-ISO 9001:2015 İç Denetçi Eğitimi.
-ISO 9001:2015 Çalışanlar için farkındalık Eğitimi
-Bölüm Sorumluları için Risk ve Fırsat Yönetimi Eğitimi.

ISO 9001 stadartları, 2015 revizyonu ile, firmaların değişen ihtiyaçlarına daha iyi uyum sağlamıştır. Gereksiz doküman yoğunluğu azaltılmış. Hareket ve esneklik yeteneği güçlenmiştir.

ISO 9001 belgesi ürünlere verilmez. Yönetime verilir. Siz ürün üreten firma olsanız bile ISO 9001 ürünlere değil, süreçlere ve uygulamalara verilen bir belgedir. ISO 9001 belgesi almış bir firma, yönetim sistemlerinin kalitesini belgelemiş olur .Bu doğal olarak firmanın ürünlerinin kalite düzeyinin de referansı olacaktır.

ISO 9001 belgesi almanın çalışan üzerindeki etkileri çoğu zaman pek memnuniyetlekarşılanmamaktadır. Bu nedenle ISO 9001 belgesi almadan önce çalışanlara gerekli bilgilendirmeler yapılmalı, kurulacak sistemlerin kendilerine sağlayacağı yararlar anlatılmalıdır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin başarılı olabilmesi için amaca uygun bir sistem yapısı oluşturulmalı, işlevsel olmasına dikkat etmeli ve sürekli geliştirmeye katkıda bulunmalıdır. Müşteri ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak üzere, ürün veya hizmetin müşteriye ulaşmasına kadar her aşamayı etkin bir biçimde organize edebilirseniz, kaliteyi de yönetiyor olursunuz.

ISO 9001 Çalışmaları Amacı, Aşamaları Ve Yararları
Amaç :  Firmanın ISO 9001:2015 standardına uygun olarak, uluslararası akredite bir
belgelendirme kuruluşundan belgelendirilmesini sağlamak.

Çalışmanın Aşamaları :
1.AŞAMA : Mevcut kaynakların, mevcut süreçlerin ve işletmenin incelenmesi.
2.AŞAMA :Personel ile birlikte dokümantasyon sisteminin oluşturulması.
4.AŞAMA : ISO 9001:2015 temel eğitiminin verilmesi,
5.AŞAMA : Dokümantasyonda belirtilen faaliyetlerin, süreçlerin eksiksiz yerine getirilmesi, uygulanması.
6.AŞAMA : Tetkiklerin gerçekleştirilmesi ve belgelendirme kuruluşuna başvuruya hazır hale getirilmesi.

Firmanın Belge Sahibi Olmasının Yararları :

   Dünya ve iç pazarlarda rekabet ve satış şansı yakalanabilecektir.
   Girilen ihalelerde belge önemli bir unsur olabilmektedir.
  Sürekli çalışılan büyük müşterileri kaybetme korkusu olmayacaktır. Özellikle son yıllarda Büyük müşteriler Tedarikçi Yönetimine özel önem vermektedir. Tedarikçi Değerlendirmelerinde ürünün kalite açısından üstün değerlere sahip olması kadar, Firmaların etkin, belgeli bir Yönetim Sistemine sahip olmasına önem vermektedir.
   Müşteri sürekli aynı kalitede HİZMET/ÜRÜN alabileceğinin garantisiyle hizmet alacaktır.
   Tedarikçilerle girilen yakın temas girdi kontrollerine ayrılan uzun zamanı azaltacaktır.
   Hizmet/ürün kalitesi arttığı gibi, Hizmeti/ürünü oluştururken yapılan tüm harcamalarda da önemli tasarruflar gözlenecektir.
   Ölçü aletlerinin kalibrasyonu ile tüm yapılan ölçümler hatasız olacak, dolayısıyla müşteri memnuniyetini yükselten hizmet/ürün elde edilecek. Müşteri bazında Güven artışı sağlanacaktır.
  Makinaların güvenli, kazasız, etkin çalışmalarını sağlayacak Planlamaların yapılması, makinaya uygun eleman seçiminin yapılması, planlı bakımla arızaların minimize edilmesi, Periyodik bakımların zamanında yapılması ile güvenliklerinin en üst düzeyde sağlanması sağlanacaktır.
   Eğitimler ve yapılan düzenlemelerle çalışanların motivasyonu artacak, firmaya bağları ve verimlilikleri gözle görülür biçimde artacaktır.
  Tüm Paydaşlarla iletişim artacak ve firmada süreçlerde yaşanan problemlerin çözümünde etkin yöntemlerin uygulanmasını sağlayacak bir altyapının oluşmasına katkıda bulunacaktır.
  Oluşan ve oluşması olası problemler listelenecek ve etkin Düzeltici faaliyetler ile oluşanların tekrarı ve oluşması muhtemel olanların oluşmadan engellenmesi sağlanacaktır.
   Hedeflerle yönetim anlayışı, sadece Üst Yönetim tarafından değil tüm departmanlar tarafından sahiplenecektir.
   9001 dışında Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği, Bilgi Güvenliği, Enerji Yönetimi gibi prestij değeri yüksek standartların da firmada uygulanması gerektiği düşüncesi gündeme gelmeye başlanacaktır.
  Kurumsal bilginin kalıcılığını sağlayacak yazılı dokümanların oluşturulması ve sürekliliği sağlanacak.(Projelerde yaşanan başarı/başarısızlık hikayeleri, ürün/hizmetle ilgili detay bilgiler, akademik çalışmalar)
   Müşteri şikayetlerine etkin çözüm getirilecek ve gelen şikayetin kök nedenine inilebilecek kayıt sistemi oluşturulacaktır.
  Ürünü/hizmeti oluşturulan girdilerden başlayarak, proses sırasında ve son kontrolde ürünün her bir sonraki aşamaya problemsiz iletimini sağlayacak kalite kontrol sistematiği oluşturulacaktır.
   Kayıt sistemi ile verilere dayalı problem çözme, veri kullanma, hedef oluşturma, sistemsel yaklaşım deneyimi oluşacaktır.

DAHA DETAYLI BİLGİ ALMAK VE ÖN GÖRÜŞME İÇİN LÜTFEN ARAYINIZ

Rota' nızı belirlemek için...

Lütfen bizimle iletişime geçin.