ROTA, şirket içi eğitimlerde sektöre çok önemli yenilikler getirmiştir. ROTA’dan önce genellikle konfeksiyon tarzı bir anlayışla hizmet verilmekteyken butik ya da terzi usulü çalışma tarzını benimsemiş ve uygulamıştır. Proje yönetimi anlayışı çerçevesinde eğitim öncesi ve sonrası çalışmalar yapılması ve eğitim sonuçlarının izlenmesi Rota ile sektöre girmiştir.
Aşağıdaki şekilde de görüleceği gibi Rota “Çift Boyutlu öğrenme” sürecini uygulayarak eğitimlerden elde edilen faydanın artmasını, eğitimden elde edilen yetkinliklerin gerçek hayata yansımasını amaçlamış ve bir çok projede de bunu başarmıştır.
Bir şirkette En tepe yöneticiden ilk kademeye kadar tüm kademelerin eş zamanlı ve entegre bir şekilde eğitilmesinin gerektiğini savunan Rota’nın eğitim konu yelpazesi oldukça kapsamlıdır.
Eğitim içerikleri şirket ihtiyaçlarının analizinden sonra tamamen butik anlayışla tasarlanmaktadır.
Aşağıda başlıkları yer alan eğitimler katalog başlıklardır.
1- Yönetim Geliştirme Ve Takım Oluşturma Seminerleri
Bu eğitimler, her kademedeki yöneticilerin ve yönetici adaylarının bilgi ve becerilerini geliştirerek yöneticilik ve liderlik etkinliğini arttırmayı amaçlayan eğitimlerdir.
Modern yöneticiliğin gerektirdiği temel fonksiyonlar ve stratejiler, etkin yöneticilik için kullanılan araçlar, biz kültürü ve takım olma becerilerinin geliştirilmesi "Yönetim Geliştirme ve Takım Oluşturma Seminerleri"nin ana konularındandır.
Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama
Hedeflere Yönelik Yönetim ve Yöneticilik
Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma ve Aile Anayasası
Etkin Yöneticilik Grup Çalışması
Liderlik Becerilerinin Geliştirilmesi
Durumsal Liderlik
Bütünleştirici Yönetim Grup Çalışması
İlk Kademe Yöneticiler için Yönetim Becerilerinin Geliştirilmesi
Çağdaş Profesyonellik ve Kişisel İmaj Yönetimi
Çalışanların Motivasyonu ve Aidiyet
Koçluk Becerilerinin Geliştirilmesi
Biz Kültürü ve Takım Olma
Takım Verimliliğini Arttırma ve İletişim Geliştirme
Sistem Düşüncesi ile Karar Verme ve Problem Çözme
Firma Kültürü Analizi
Ekip Yönetimi
Değişim Mühendisliği
İnovasyon Mühendisliği
Kriz Yönetimi
2-Kişisel Beceri Ve İletişim Geliştirme Seminerleri
Organizasyonel gelişim, şirket çalışanlarının bireysel gelişimleri ile yakından ilgilidir. Kişisel gelişim, organizasyonel gelişimi destekler ve güçlendirir. Kişisel Beceri ve İletişim Geliştirme Eğitimleri, bireylerin kendilerini tanımalarını, sahip oldukları yetkinlikleri keşfetmelerini ve iletişim etkinliklerini geliştirmelerini amaçlar.
İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi
Kişiler arası ilişkilerin Geliştirilmesi Grup Çalışması
Etkili Yazma (Rapor Yazma)Teknikleri
Sözsüz İletişim ve Vücut Dili
Toplantı Yönetimi
Bireysel Gelişim ve Dönüşüm
Güvenli Davranış ve Kendini Kabul Ettirme
İnteraktif Yöntemle Kişiler Arası Çatışma Yönetimi Grup Çalışması
İnteraktif Yöntemle Kendini Tanıma, Yaratıcılık, İletişim ve İlişki Geliştirme Grup Çalışması
Stres Yönetimi (Stresle Başa çıkma)
Hizmette İletişim ve Profesyonellik
Yaratıcılık Geliştirme Grup Çalışması
Zaman Yönetimi
Etkin Sunuş için Hazırlık ve Planlama
Etkin Sunuş Teknikleri
Müzakere Teknikleri
Müzikle Psikoloji
İş Dünyasında Duygusal Zeka
Sınav Kaygısı ve Motivasyon
Uyum Becerileri
Aile İçi İletişim
Öfke Yönetimi ve Anksiyete Bozuklukları
3-Öğrenen Organizasyon Seminerleri
Öğrenen organizasyon kişi ve kuruluşların sürekli öğrenme ve sürekli gelişim vizyonuna ulaşmalarını amaçlayan bir yönetim felsefesidir. Öğrenen Organizasyon eğitimleri, bu felsefenin temel ilkelerini ve araçlarını tanıtmayı ve bu araçların uygulamaya geçirilebilmesi için alt yapının oluşturulmasını amaçlamaktadır.
Paylaşılan Vizyon Grup Çalışması
Öğrenen Organizasyon Kavramına Giriş
Sistem Düşüncesi ve Sistem Dili
Öğrenen Organizasyon Proje Takımları Yönetimi
4-İnsan Kaynakları Yönetimi Seminerleri
Bu bölümdeki eğitimler, insan kaynakları departmanında görev yapan yönetici ve çalışanların, stratejik ve entegre insan kaynakları felsefesi çerçevesinde , insan kaynakları fonksiyonlarına ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmek amacına yöneliktir. Ayrıca insan kaynakları departmanları dışında çalışan yöneticilerin de insan kaynakları alanında temel bilgi ve becerilere sahip olması amacıyla bu eğitimlere katılmaları özellikle önerilir.
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi ve yönetim sürecinde İnsan Kaynakları birimlerinin rolü ve görevleri
Organizasyon yapılandırma ve yetkinlik bazlı modellerin kurulması
Seçme Yerleştirme
Yetkinlik Bazlı Mülakat Teknikleri
Performans Yönetimi
Performans Değerleme Sistemleri
Ücret ve Prim Sistemleri
Kariyer Planlama ve Yedekleme,
Eğitim Yönetimi
Eğitim İhtiyaç Analizi
Organizasyonel iklim, çalışanların motivasyonu ve yöneticilerin rolü
Eğiticilerin Eğitimi
5-Pazarlama Ve Satış Seminerleri
Rakiplerden farklı olabilmek, firmanın rekabet avantajını nasıl yarattığı ve bunu nasıl kullandığı ile yakından ilgilidir.
Bu eğitimlerin amacı da, günümüzün pazarlama kavramlarını irdelemek, bu kavramların etkin bir şekilde hayata geçirilmesi için gerekli teknikleri ve araçları tanıtmak, şirketin rekabet avantajı sağlaması için gerekli yetkinlik alt yapısını oluşturmaktır.
Stratejik Pazarlama Yönetimi
Profesyonel Satış Teknikleri ve İkna Yöntemleri
Etkili Pazarlık Teknikleri
Telefonda Satış Teknikleri
Zor Müşterilerle Baş Edebilme Yöntemleri
Müşteri Odaklı Hizmette Mükemmellik
Müşteri İlişkilerini ve İletişimini Geliştirme Grup Çalışması
Etkili Bayi Yönetimi
Satış Yönetimi
Mağazacılık Satış Teknikleri
Yöneticiler için Satış Yönetimi
Alışveriş Psikolojisi
6-Finansal Yönetim Seminerleri
Ekonominin Temel Göstergeleri, Hesaplanması Ve Gerçek Yaşamda Anlamlandırılması, Finansal Kriz Nedenleri
Bütçe ve İç Kontrol Sistemleri
Uluslararası Finansal Raporlama Standartları’na Göre Raporlama
Vergi Muhasebesi
Finansal Yönetim
7-Kalite ve Verimlilik Seminerleri
Toplam Kalite Yönetiminin Temelleri
ISO 9001:2015 Temel Eğitimi
ISO 9001:2015 Kurulum ve Uygulama (dokümantasyon) Eğitimi
ISO 9001:2015 İç Denetçi Eğitimi.
ISO 9001:2015 Çalışanlar için farkındalık Eğitimi
Bölüm Sorumluları için Risk ve Fırsat Yönetimi Eğitimi.
5 S
Yakın/Kaizen Temel Araçları Eğitimi
Süreç Analizi ve Süreç İyileştirme Teknikleri
8-Yönetici Asistanlığı Seminerleri
Yönetici Asistanlığı Modüler eğitimlerinin amacı, günümüz koşullarında yönetici asistanlığı anlayışını irdelemek ve yönetici asistanlığında gerekli olan bilgi ve becerileri uygulamalı bir şekilde işleyerek katılımcılara kazandırmaktır.
Altı modülden oluşan Yönetici Asistanlığı eğitimleri ihtiyaca göre tek tek verilebileceği gibi bir bütün halinde de uygulanabilir.
Modül 1: Profesyonel Yönetici Asistanlığı
Modül 2: Temel İletişim Becerileri ve İletişim Geliştirme
Modül 3: Etkili Konuşma, Dinleme ve Yazma Teknikleri
Modül 4: Zaman Planlama ve Yaratıcılık Geliştirme
Modül 5: Yönetim ve Hizmet Sunuş Teknikleri
Modül 6: Stresle Basa Çıkma Teknikleri
DAHA DETAYLI BİLGİ ALMAK VE ÖN GÖRÜŞME İÇİN LÜTFEN ARAYINIZ